Srbija će, kao i ostatak planete, na treću generaciju „ford fokusa“ morati da sačeka do februara naredne godine. Do tada vozačima se nudi „fokus 2“, predstavljen 2005. a redizajniran 2008, kao trenutno jedna od „best buy“ ponuda na našem tržištu. Smena generacija je svakako najbolji trenutak za kupovinu novog automobila jer su odlazeći modeli u proseku 3.000-4.000 evra jeftiniji od nastupajućih. Takođe, proizvođači se trude da automobile maksimalno napakuju bogatom serijskom opremom kakav je i slučaj sa testiranim „fokusom 1.6 TDCi“ sa petoro vrata. „Fokusova“ priča počela je 1998, kada se pojavio kao naslednik tehnološki prevaziđenog „eskorta“. Prva generacija je napravila bum na tržištu, dok je druga, i pored odličnih prodajnih rezultata, nastupila kao neupadljiva i bezlična. Dizajnerska greška ispravljena je na Salonu u Frankfurtu 2007, gde je bio izložen redizajnirani „fokus“ koji se u Srbiji prodaje od zime 2008. godine.
Srbija će, kao i ostatak planete, na treću generaciju „ford fokusa“ morati da sačeka do februara naredne godine.
Do tada vozačima se nudi „fokus 2“, predstavljen 2005. a redizajniran 2008, kao trenutno jedna od „best buy“ ponuda na našem tržištu. Smena generacija je svakako najbolji trenutak za kupovinu novog automobila jer su odlazeći modeli u proseku 3.000-4.000 evra jeftiniji od nastupajućih. Takođe, proizvođači se trude da automobile maksimalno napakuju bogatom serijskom opremom kakav je i slučaj sa testiranim „fokusom 1.6 TDCi“ sa petoro vrata.
„Fokusova“ priča počela je 1998, kada se pojavio kao naslednik tehnološki prevaziđenog „eskorta“. Prva generacija je napravila bum na tržištu, dok je druga, i pored odličnih prodajnih rezultata, nastupila kao neupadljiva i bezlična. Dizajnerska greška ispravljena je na Salonu u Frankfurtu 2007, gde je bio izložen redizajnirani „fokus“ koji se u Srbiji prodaje od zime 2008. godine.
Atraktivan dizajn
Imidž „fokusa“ popravljen je novom „Fordovom“ filozofijom kinetičkog dizajna predstavljenog 2005. na konceptu „iosis“ a prvi put serijski upotrebljenom na „fordu S-max“. Iskreno, „fokus 2“ je u startu trebalo da izgleda kao redizajnirana verzija s prepoznatljivim trapezoidnim otvorom za vazduh, novom haubom, dosta hroma i svetlima po uzoru na „mondeo“. Sportski orijentisanom dizajnu pomažu i bočne linije ispod brava na vratima. Jednostavnim fejsliftingom, s dizajnerske strane gledišta produžen je život „fokusa 2“, koji ni za 3-4 godine neće izgledati neatraktivno.
Za porodice - „sedan“
Unutrašnjost je takođe osvežena po uzoru na „mondeo“. Instrument tabla je dinamičnija, a modernizovana je i centralna konzola. Primećuje se viši kvalitet izrade, ali je kvalitet materijala za nijansu slabiji nego kod konkurencije.
Tačnije, u aktuelnom „fokusu“ postoji velika razlika u kvalitetu plastike između osnovnog „ambijent“ i top paketa opreme „titanijum“. Veliki plus na račun „fokusa“ su odlična sedišta, tvrda i sportski profilisana, koja jedinog pravog rivala imaju u „folksvagen golfu“. Kabina je prostrana zbog čega je „fokus“ jedan od omiljenih izbora kupaca koji traže porodični automobil. Zapremina prtljažnika je za klasu prosečnih 396 litara, a obaranjem sedišta može da se poveća na 1.144 litara. U praksi, to je više nego dovoljno za duže putovanje ili letovanje tročlane porodice. Za brojnije porodice bolje rešnje je „fokus sedan“ sa prtljažnikom osnovne zapremine 537 litara.
Reli šampion
Međutim, ono po čemu, bez obzira na generaciju, „fokus“ ostaje šampion jesu vozne karakteristike. Agilnost, preciznost i dinamičnost su u samom vrhu kompaktne klase, bez obzira da li ste za volanom TDCi dizelaša sa 90 KS ili dvolitarskog benzinca sa 145 konja. Ponovo je „fokusov“ jedini pravi konkurent „golf“ i biće pravo zadovoljstvo kroz pola godine uporediti „fokus 3“ sa „golfom VI“. Pod haubom testnog „fokusa“ nalazio se ulazni 1,6-litarski TDCi dizelaš sa 90 konja i 215 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Recimo da benzinac 2.0 duratek (145 KS) ima slabiji obrtni momenat (185 Nm). Izuzetno povoljan utisak u vožnji pojačava petostepeni ručni menjač preciznog i kratkog hoda.
Takođe, ručica menjača je kratka i postavljena je na idealnom mestu. „Fokus 1.6 TDCi“ je startan, zahvaljujući obrtnom momentu, a prosečna potrošnja u gradskoj vožnji nije prelazila 6,5 litara. Na otvorenom putu, ako poštujete ograničenja brzine, gotovo da se ne oseća nedostatak šestog stepena. Cena testiranog „fokusa 1.6 TDCi“ sa srednjim paketom opreme „anniversary“ i metalik bojom je 14.590 evra. Početna, akcijska cena za „fokus“ je 10.990 evra za verziju s 1,4-litarskim benzincem (80 KS).